Tastamam eksik!

29 Kasım 2013 Cuma

Siyasi rekabet, sosyal medyaya sıçradı


Yerel seçimlere 4 ay kala, siyasi partiler arasındaki kıyasıya rekabet sosyal medyaya sıçradı. Sosyal medyada daha etkin hale gelmek için profesyonel ekipler kuran siyasi partilerin, hareket tarzı birbirinden çok farklı!


FATİH VURAL

30 Mart 2014’te yapılacak Yerel Seçimler’e tam 4 ay kaldı. Partilerin yerel yönetim adayları belirmeye başlarken; siyasi rekabetin dozu, sosyal medyada giderek artıyor. Başta Facebook ve Twitter olmak üzere sosyal medyada seçmenin algısını etkilemeye yönelik hareket eden partiler, kendi profesyonel ekiplerini de kurmuş durumda.




AK Parti’nin sosyal medya biriminin tepesinde, AR-GE’den sorumlu Genel Başkan Yardımcısı Süleyman Soylu var. Bu birimin koordinasyonunu ise Burak Gültekin yürütüyor. Sosyal medyanın yönetici ekibi, 2 milletvekili ve gençlik kolları başkanıyla birlikte 5 kişiye çıkıyor. Yaklaşık bir buçuk yıl önce siyaset akademisinde sosyal medya yönetimini konu alan dersler vermeye başlayan partide her dönem 5-6 bin kişinin eğitim aldığı ifade ediliyor. Genel Başkan Recep Tayyip Erdoğan’ın ve partinin Facebook hesaplarının 2011 Seçimleri’nden önce alındığı AK Parti’nin genel merkezindeki sosyal medya koordinasyon ekibi 10 kişiden oluşuyor. İllerden, bakanlıklardan ve Meclis’ten buraya bilgi akışı sağlanırken, yerel seçimlere daha iyi hazırlanabilmek için il koordinatörleri de daha etkin hale getirildi. İl başkanlıklarında, sosyal medyaya ilgisi üst düzeyde olan üyeler, ‘sosyal medya koordinatörü’ haline getirilirken; iyi içerik üretme, iyi fotoğraf çekme ve bunu sosyal medyada paylaşma üzerine yoğunlaşan ‘yeni medya okuryazarlığı’ seminerleri düzenleniyor.

Bugünlerde, AK Parti’yle ilgili sosyal medyada en fazla konuşulan konu ise, dershanelerin kapatılması kararı. Bu nedenle, Hizmet Hareketi’yle sosyal medyada yaşanan gerilim, gün geçtikçe artıyor. Partinin sosyal medya koordinasyonunda yer alan isimler, sosyal medyadaki bu gerilime rağmen, Başbakan Erdoğan’ın “Sakin olun ve aşırı tepki vermeyin.” uyarısında bulunduğunu söylüyor. AK Parti’yi destekleyen troll hesapların tahrik içeren mesajlarından parti içinde de bir rahatsızlık var. Birçok milletvekilinin bu rahatsızlığını “Yazmasınlar, kapatsınlar, kim bunlar?” gibi ifadelerle dile getirdikleri de yüksek sesle konuşuluyor.




CHP: “Bir numarayız, hakaret eden anlayış içinde değiliz”

Ana muhalefet partisi CHP’de, 2011 yılında Bilgi İletişim ve Teknolojilerinden Sorumlu Genel Başkan Yardımcısı görevi tanımlanmıştı. Bu görevi uzun süre Emrehan Halıcı üstlenmişti. Onun istifasının ardından, CHP’nin sosyal medya ekibinin başına Genel Başkan Yardımcısı Gürsel Tekin geçti. Bir tanesi İstanbul, bir tanesi de Genel Merkez’in 13. Katında olmak üzere iki tane sosyal medya ekiplerinin bulunduğunu söyleyen Tekin, “Toplamda 30 profesyonel arkadaşımız var. Gençlik kollarımız, kadın kollarımız ve birçok örgütümüz, bu ekibe entegre edildi. Gün içinde 2 bin-2 bin 500 kişi destek veriyor. Çatışmacı bir dil kullanmadığımız için çok dikkat çekmiyoruz.” diyor. Sosyal medyada didişmek yerine, bir şeyler üretmek derdinde olduklarını anlatırken, şöyle devam ediyor: “11 kişilik bir ekip, ilk Gezi raporunu yazdı. ‘Öteki Türkiye’ raporunu, 20-25 yaşlarında üyeleri olan kadromuz paylaşacak. Medya analizini her ay kamuoyuyla paylaşan yine bizim sosyal medya kadromuz. Bu alanda bir numarayız ve hakaret eden bir anlayış içinde değiliz.”

Tüzük değişikliğine giderek her il ve ilçede ‘bilişim sorumluları’ seçen CHP’nin,  Bilgi ve İletişim Teknolojileri Merkezi’nde 6 kişilik bir yazılım kadrosu var ve onlara yine 6 kişilik profesyonel ODTÜ yazılım ekibi de destek veriyor.
CHP deyince, İstanbul Büyükşehir Belediye Başkan Adaylığı için yarışan Mustafa Sarıgül’ü de unutmamak gerekiyor. Bütçesi oldukça yüksek olduğu ifade edilen Sarıgül’ün sosyal medya ekibi, Twitter, Facebook ve Forsquare gibi kanallarda çok etkin. Özellikle Foursquare’de İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nde check-in yapan Sarıgül hakkında “Şimdiden belediyeye adım attı.” yorumları yapılmış, metrobüste yolculuk ederken Twitter’da paylaştığı fotoğraf da çok ses getirmişti. Yine de “O metrobüs neden o kadar boştu?” eleştirilerinden kurtulamadı!




Genç MHP’liler: “Twitter’da en fazla gündem oluşturan biziz”

Milliyetçi Hareket Partisi’nde (MHP), sosyal medyayı, Genel Merkez’de yer alan Bilgi İletişim Teknolojileri Merkezi yönetiyor. Başındaki isim ise Genel Başkan Devlet Bahçeli’nin danışmanı Prof. Dr. Çetin Elmas. Ona bağlı 10 kişilik koordinasyon merkezi sadece sosyal medyayı değil, internet üzerinden yayın yapan bir televizyonu da idare ediyor. MHP de yereldeki örgütleriyle işbirliği yaparken, onlara yeni medya okuryazarlığı eğitimi sunuyor.

MHP’nin parti merkezi dışında, gönüllülerinin kurduğu ATA (Alparslan Türkeş’in Askerleri) isimli bir Twitter grubu da var. ATA’nın 6 bin civarında, başındaki Kerim Çoraklık’ınsa 9 bin civarında takipçisi var. Grubu bu yılın başında kurduğunu söyleyen Çoraklık, “Daha önce internet siteleri kuruyorduk; ama sesimizi yayamıyorduk. Twitter’da sesimizi yayabileceğimizi düşündük. Tabelaları (hashtag) biz oluşturuyoruz. En çok TT yapan grubuz. Günün istediğimiz saatinde TT yapabiliyoruz. Geçen gün yaptığımız Diyarbakır Buluşması’nın protestosu ve Barzani’ye yönelik tabelalarımız 2 gün kaldı. Doğru kelime ve kelime grubu yakalıyoruz.” diyor.




BDP: “Yarışa girmedik ki geri kalalım!”

BDP, sosyal medyadaki siyasi partiler içinde en ‘ağır abi’ olanı!  Sosyal medya ekibi, hazırlık çalışmalarını Diyarbakır’daki merkezden yürütüyor. Sebebi ise partinin ana üssü olması. BDP’nin Sosyal Medyadan Sorumlu Basın Danışmanı Zınar Karavil, sosyal medya ekibinin şu anda yeniden yapılandırıldığını belirterek, net bir bilgi vermekten kaçınıyor. İnterneti bir amaç için değil, araç için kullandıklarını ise şöyle anlatıyor: “Partiler içinde ilk Twitter hesabını ve Youtube kanalını biz kurduk. 2010’un 28 Kasım’ında sosyal medyaya merhaba dedik. Biz ilkiz. Bundan ötürü bir adım öndeyiz. İnterneti iki amaçla kullanıyoruz: 1-Bize uzak kitlelere görüşlerimiz, aktarmak. 2-Kendi kitlemizi bilgilendirmek, duyuru ve çağrı yapmak. Biz hashtag ile Twitter’da TT yapmaya gelmeyiz. Timeline’ı işgal etmekten kaçınırız. Biz yarışa girmedik ki geride kalacağız!” Facebook sayfası 4 defa kapatılan bir parti BDP. İlk iki kapatmanın ‘cinsel içerik ve porno’ gerekçesiyle geldiğini ifade eden Karavil, “Facebook’un Ortadoğu sorumlusu Richard Allen de yanlışlık sonucu kapattıklarını ifade etti.” diyor. 3. kapatmada hiçbir gerekçe sunulmazken, 4. kapatma ise BDP Milletvekili Sebahat Tuncel’in röportajında geçen ‘Kürdistan’ ifadesi sonrası gelmiş. Bu seferki gerekçe ise ‘terör örgütü propagandası yapmak’ şeklinde sunulmuş.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder