Yerel
seçimlere 4 ay kala, siyasi partiler arasındaki kıyasıya rekabet sosyal medyaya
sıçradı. Sosyal medyada daha etkin hale gelmek için profesyonel ekipler kuran
siyasi partilerin, hareket tarzı birbirinden çok farklı!
FATİH VURAL
30 Mart
2014’te yapılacak Yerel Seçimler’e tam 4 ay kaldı. Partilerin yerel yönetim
adayları belirmeye başlarken; siyasi rekabetin dozu, sosyal medyada giderek
artıyor. Başta Facebook ve Twitter olmak üzere sosyal medyada seçmenin algısını
etkilemeye yönelik hareket eden partiler, kendi profesyonel ekiplerini de
kurmuş durumda.
AK Parti’nin
sosyal medya biriminin tepesinde, AR-GE’den sorumlu Genel Başkan Yardımcısı
Süleyman Soylu var. Bu birimin koordinasyonunu ise Burak Gültekin yürütüyor.
Sosyal medyanın yönetici ekibi, 2 milletvekili ve gençlik kolları başkanıyla
birlikte 5 kişiye çıkıyor. Yaklaşık bir buçuk yıl önce siyaset akademisinde
sosyal medya yönetimini konu alan dersler vermeye başlayan partide her dönem
5-6 bin kişinin eğitim aldığı ifade ediliyor. Genel Başkan Recep Tayyip
Erdoğan’ın ve partinin Facebook hesaplarının 2011 Seçimleri’nden önce alındığı
AK Parti’nin genel merkezindeki sosyal medya koordinasyon ekibi 10 kişiden
oluşuyor. İllerden, bakanlıklardan ve Meclis’ten buraya bilgi akışı
sağlanırken, yerel seçimlere daha iyi hazırlanabilmek için il koordinatörleri de
daha etkin hale getirildi. İl başkanlıklarında, sosyal medyaya ilgisi üst düzeyde
olan üyeler, ‘sosyal medya koordinatörü’ haline getirilirken; iyi içerik
üretme, iyi fotoğraf çekme ve bunu sosyal medyada paylaşma üzerine yoğunlaşan
‘yeni medya okuryazarlığı’ seminerleri düzenleniyor.
Bugünlerde,
AK Parti’yle ilgili sosyal medyada en fazla konuşulan konu ise, dershanelerin
kapatılması kararı. Bu nedenle, Hizmet Hareketi’yle sosyal medyada yaşanan
gerilim, gün geçtikçe artıyor. Partinin sosyal medya koordinasyonunda yer alan
isimler, sosyal medyadaki bu gerilime rağmen, Başbakan Erdoğan’ın “Sakin olun
ve aşırı tepki vermeyin.” uyarısında bulunduğunu söylüyor. AK Parti’yi
destekleyen troll hesapların tahrik içeren mesajlarından parti içinde de bir
rahatsızlık var. Birçok milletvekilinin bu rahatsızlığını “Yazmasınlar,
kapatsınlar, kim bunlar?” gibi ifadelerle dile getirdikleri de yüksek sesle
konuşuluyor.
CHP: “Bir numarayız,
hakaret eden anlayış içinde değiliz”
Ana muhalefet partisi CHP’de, 2011 yılında Bilgi İletişim ve
Teknolojilerinden Sorumlu Genel Başkan Yardımcısı görevi tanımlanmıştı. Bu
görevi uzun süre Emrehan Halıcı üstlenmişti. Onun istifasının ardından, CHP’nin
sosyal medya ekibinin başına Genel Başkan Yardımcısı Gürsel Tekin geçti. Bir
tanesi İstanbul, bir tanesi de Genel Merkez’in 13. Katında olmak üzere iki tane
sosyal medya ekiplerinin bulunduğunu söyleyen Tekin, “Toplamda 30 profesyonel
arkadaşımız var. Gençlik kollarımız, kadın kollarımız ve birçok örgütümüz, bu
ekibe entegre edildi. Gün içinde 2 bin-2 bin 500 kişi destek veriyor. Çatışmacı
bir dil kullanmadığımız için çok dikkat çekmiyoruz.” diyor. Sosyal medyada
didişmek yerine, bir şeyler üretmek derdinde olduklarını anlatırken, şöyle
devam ediyor: “11 kişilik bir ekip, ilk Gezi raporunu yazdı. ‘Öteki Türkiye’
raporunu, 20-25 yaşlarında üyeleri olan kadromuz paylaşacak. Medya analizini
her ay kamuoyuyla paylaşan yine bizim sosyal medya kadromuz. Bu alanda bir
numarayız ve hakaret eden bir anlayış içinde değiliz.”
Tüzük değişikliğine giderek her il ve ilçede ‘bilişim
sorumluları’ seçen CHP’nin, Bilgi ve
İletişim Teknolojileri Merkezi’nde 6 kişilik bir yazılım kadrosu var ve onlara
yine 6 kişilik profesyonel ODTÜ yazılım ekibi de destek veriyor.
CHP deyince, İstanbul Büyükşehir Belediye Başkan Adaylığı
için yarışan Mustafa Sarıgül’ü de unutmamak gerekiyor. Bütçesi oldukça yüksek
olduğu ifade edilen Sarıgül’ün sosyal medya ekibi, Twitter, Facebook ve
Forsquare gibi kanallarda çok etkin. Özellikle Foursquare’de İstanbul
Büyükşehir Belediyesi’nde check-in yapan Sarıgül hakkında “Şimdiden belediyeye
adım attı.” yorumları yapılmış, metrobüste yolculuk ederken Twitter’da
paylaştığı fotoğraf da çok ses getirmişti. Yine de “O metrobüs neden o kadar
boştu?” eleştirilerinden kurtulamadı!
Genç MHP’liler:
“Twitter’da en fazla gündem oluşturan biziz”
Milliyetçi Hareket Partisi’nde (MHP), sosyal medyayı, Genel
Merkez’de yer alan Bilgi İletişim Teknolojileri Merkezi yönetiyor. Başındaki
isim ise Genel Başkan Devlet Bahçeli’nin danışmanı Prof. Dr. Çetin Elmas. Ona
bağlı 10 kişilik koordinasyon merkezi sadece sosyal medyayı değil, internet üzerinden yayın yapan bir televizyonu da idare
ediyor. MHP de yereldeki örgütleriyle işbirliği yaparken, onlara yeni medya
okuryazarlığı eğitimi sunuyor.
MHP’nin parti merkezi dışında, gönüllülerinin
kurduğu ATA (Alparslan Türkeş’in Askerleri) isimli bir Twitter grubu da var. ATA’nın
6 bin civarında, başındaki Kerim Çoraklık’ınsa 9 bin civarında takipçisi var. Grubu
bu yılın başında kurduğunu söyleyen Çoraklık, “Daha önce internet siteleri kuruyorduk; ama sesimizi
yayamıyorduk. Twitter’da sesimizi yayabileceğimizi düşündük. Tabelaları
(hashtag) biz oluşturuyoruz. En çok TT yapan grubuz. Günün istediğimiz saatinde
TT yapabiliyoruz. Geçen gün yaptığımız Diyarbakır Buluşması’nın protestosu ve
Barzani’ye yönelik tabelalarımız 2 gün kaldı. Doğru kelime ve kelime grubu
yakalıyoruz.” diyor.
BDP: “Yarışa girmedik
ki geri kalalım!”
BDP, sosyal medyadaki siyasi partiler içinde en ‘ağır abi’
olanı! Sosyal medya ekibi, hazırlık
çalışmalarını Diyarbakır’daki merkezden yürütüyor. Sebebi ise partinin ana üssü
olması. BDP’nin Sosyal Medyadan Sorumlu Basın Danışmanı Zınar Karavil, sosyal
medya ekibinin şu anda yeniden yapılandırıldığını belirterek, net bir bilgi
vermekten kaçınıyor. İnterneti bir amaç için değil, araç için kullandıklarını
ise şöyle anlatıyor: “Partiler içinde ilk
Twitter hesabını ve Youtube kanalını biz kurduk. 2010’un 28 Kasım’ında sosyal
medyaya merhaba dedik. Biz ilkiz. Bundan ötürü bir adım öndeyiz. İnterneti iki
amaçla kullanıyoruz: 1-Bize uzak kitlelere görüşlerimiz, aktarmak. 2-Kendi
kitlemizi bilgilendirmek, duyuru ve çağrı yapmak. Biz hashtag ile Twitter’da TT
yapmaya gelmeyiz. Timeline’ı işgal etmekten kaçınırız. Biz yarışa girmedik ki
geride kalacağız!” Facebook sayfası 4 defa kapatılan bir parti BDP. İlk iki
kapatmanın ‘cinsel içerik ve porno’ gerekçesiyle geldiğini ifade eden Karavil,
“Facebook’un Ortadoğu sorumlusu Richard Allen de yanlışlık sonucu
kapattıklarını ifade etti.” diyor. 3. kapatmada hiçbir gerekçe sunulmazken, 4.
kapatma ise BDP Milletvekili Sebahat Tuncel’in röportajında geçen ‘Kürdistan’
ifadesi sonrası gelmiş. Bu seferki gerekçe ise ‘terör örgütü propagandası
yapmak’ şeklinde sunulmuş.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder